Balinese massage

De Traditionele Balinese Massage is lang geleden geleden ontstaan uit een traditionele vorm van de Indonesische massage. Op het eiland Bali heeft deze een eigen karakter gekregen.

Vele bewoners van Bali werken op de uitgestrekte rijstvelden. Dit werk is erg zwaar. Mensen hebben vaak een vermoeid en pijnlijk lichaam van het harde werken. Mede hierdoor hebben de bewoners van Bali in de loop van de eeuwen een natuurlijke aanleg voor masseren ontwikkeld. De massage technieken zijn van generatie op generatie doorgegeven en worden tot op de dag van vandaag toegepast.

De originele Balinese stijl is inmiddels ook hier in het Westen bekend geworden. De massage is inmiddels verder verfijnd door een combinatie van technieken uit de Zweedse massage, waaronder de huid rollen en kneden, acupressuur, Reflexologie en Aromatherapie.

Bij de Balinese massage wordt er met kokos olie gemasseerd. Deze olie werkt antibacterieel. Het bevat namelijk laurine- en caprinezuur. Deze stoffen beschermen je huid. Ook biedt kokosolie verlichting bij psoriasis en helpt het eczeem tegen te gaan.

Kokosolie is eveneens goed voor je haar. Het gaat verlies van proteïnen tegen. Hierdoor wordt je haar dikker en sterker. Kokosolie helpt ook tegen roos.

De traditionele Balinese Massage wordt meestal gebruikt voor ontspanning, maar kan ook toegepast worden om spieren los te maken en pijnlijke plekken in spieren te verlichten.

Het voornaamste doel van de massage is het bereiken van volledige ontspanning. Om dit te bereiken wordt de huid dusdanig gekneed en gemasseerd, waardoor de bloedstroom gestimuleerd wordt en de energie in uw hele lichaam weer terug komt.

De massage is geschikt bij o.a.:

• Verlichten van pijn bij migraineklachten
  • Stress en spanning
  • Nazorg van sportblessures
  • Pijnlijke gewrichten en spieren
  • Slaap – en ademhalingsproblemen
  • Stimulering van het algemeen gevoel van welzijn

Balinese massage
30 minuten € 32,50 *
45 minuten € 45,- *
60 minuten € 55,-

* Massage aan huis vanaf 60 minuten.